Nesmrtelná Škoda 110 L

Nesmrtelná Škoda 110 L

Tato nesmrtelné vozidla byly velmi poptávaná nejen v minulosti (omezený trh, nabídky), ale jsou velmi cennými a drahými vozidly i v dnešní době. Škoda 110 L v dnešní době považujeme a řadíme mezi veterány.

Ve výrobním závodě v Mladé Boleslavy vznikl tento automobil jako facelift již zastarávající Š 1000 MB. Nejednalo se tedy o nový typ vozidla, ale pouze o modernizaci předchozí verze.

Stodesítek se Vyrábělo několik motorizací přičemž nejslabší byl motor 988 cm³ / 35 kW a s maximální možnou rychlostí 125 km/h nesla označení Škoda 100 a byla k dostání v základní verzi Standard nebo de Luxe.

O něco silnější byla Škoda 110 L (de Luxe) s motorem 1107 cm³ / 39 kW a maximální rychlostí 135 km/h, nakonec přibyla ještě Škoda 110 LS (de Luxe Super) s motorem 1107 cm³ / 46 kW, který byl převzatý z příbuzného dvoudveřového kupé Škoda 110 R a který dokázal nepříliš aerodynamickému vozu udělit rychlost přes 140 km/h.

Stovky a stodesítky se nadále exportovaly do řady západoevropských zemí, kde patřily nejen k nejlevnějším na trhu, ale zejména svými dobrými jízdními vlastnostmi na kluzkém povrchu měly své stálé příznivce. Stojí za zmínku, že po předchozích typech se také Škody 110 L exportovaly v rozloženém stavu i na Nový Zéland.

Výroba sedanů řady Škoda 100/110 byla definitivně ukončena roku 1977, příbuzné kupé Škoda 110 R se vyrábělo až do roku 1980.

Čím jste jezdili vy?



Pokud máte doma staré fotografie, předměty nebo se chcete podělit o Váš příběh, budeme moc rádi pokud tak uděláte.